Home » , , , , » Ingin Tahu,Kenapa GAdis Melayu Sahaja Sering Dirasuk Hantu

Ingin Tahu,Kenapa GAdis Melayu Sahaja Sering Dirasuk Hantu

gambar sekadar hiasan


Ini sebuah kisah benar yang memaksa para pembaca terkedu dan terkilan bila membacanya.

Kejadian ini telah lama wujub iaitu permulaan dari zaman nenek moyang dahulu . Dipendekkan cerita salah sebuah sekolah berasrama penuh di sekitar Negeri Sembilan terdapat 1 Sekolah lama yang dihuni kesemuanya pelajar perempuan .

Setiap malam purnama ia bagaikan jadual untuk para hantu merasuk dan yang pelik kenapa hanya gadis Melayu sahaja dingangu dan kenapa tidak mengangu gadis lain? . Lalu Pengetua sekolah itupun memanggil seorang bomoh atau dukun yang handal dan boleh diakui pengalamanya dalam memburu hantu - hantu atau Jin - Jin .

Pada Malam yang dinanti , bulan mengambang penuh dan Pak Bomoh pun memulakan menteranya , lilin dipasang kemenyan di asapkan maka berserulah Pak Bomoh tersebut selang dalam beberapa minit kemudian bulan purnama semakin suram dan sambil diikuti oleh angin yang kuat .

Tiba - tiba kelibat lembaga hitam dengan wajah yang mengerikan muncul di celah - celah asap kemenyan dan tanpa berlengah lagi Pak Bomoh pun menanya kan soalan . ' hai Jin - jin sekalian kenapakah kamu dan keturunan kamu suka mengacau dan merasuk anak - anak gadis Melayu kami!" sergah Pak Bomoh tersebut . Akhirnya Jin -Jin dan sekutu kerabat nya pun beramai ketawa dan menjawab dengan bangga mengatakan :

"Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan
Tak Menarik Hati, Tiada Memikat"
"Kalaulah Memang, Tak Mungkin Aku Tertarik
Kalaulah Sungguh, Tak Mungkin Aku MERASUK..."

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink