Home » , , , , » Formula Resipi Coca-Cola Dipindahkan Ke Muzium Sejak 1925

Formula Resipi Coca-Cola Dipindahkan Ke Muzium Sejak 1925


Coca-Cola Co telah meletakkan Formula Coca-Cola di tengah-tengah pameran baru di muzium korporat, Pembuat minuman terbesar di dunia, peti besi baru yang mengandungi formula akan dipamerkan untuk pelawat Dunia Coca-Cola muzium di pusat bandar Atlanta. Walau bagaimanapun, formula sendiri, yang bermula sejak 1886, akan kekal tersembunyi dari pandangan.

sebelum ini Formula Coca-Cola telah disimpan di Bank SunTrust Inc

Resepi rahsia untuk pengusaha kulinari apalagi yang berskala global tentu akan dijaga dengan sangat berhati-hati. Semalam resepi minuman coke COca Cola tau Formula yang berusia 125 tahun telah dipindahkan lokasinya.

Pada hari Khamis (8 / 1) seluruh media internet seperti Facebook, Twitter, Youtube dan Flickr mengatakan tentang formula rahsia pada coca-cola, dan juga dimumkan bahawa formula rahsianya disimpan di dalam peti besi agar tak seorang pun mengetahuinya telah dipindahkan.

Setelah 125 tahun lamanya resepi rahsia coca-cola yang disimpan di Suntrush dalam sebuah peti besi telah dipindahkan ke pusat bandar di Atlanta. Namun tidak ada satu pun yang mengetahui di mana persisnya tempat menyimpan resepi rahsia itu.

"Saat ini Coca-cola mengukur kejayaannya dengan ekspresi pelanggan, yang dibicarakan pelanggan terhadap formula rahsia melalui Facebook, Youtube, Twitter dan Flickr merupakan suatu kekaguman pengguna terhadap pemindahan resepi rahsia".

Beberapa produk lain yang mempunyai formula rahsia seperti coca-cola pada produknya iaitu, tepung dan rempah-rempah dalam ayam goreng KFC menjadi salah satu rahsia yang paling berharga dunia perdagangan. Kemudian resepi rahsia pada sos khas menu Big Mac di McDonald, resepnya disimpan di satu lokasi rahsia di pinggir bandar Chicago Barat.

AZIZULHAKIM: pergh formula Coca-Cola,kalau dapat resepi rahsia memang aku buka kilang baru jenama aku sendiri..huhhhu..
korang perasan tak macam dalam Cerita Spongebob pula,Rahsia Crabby patty yang plankton nak kan dari spongebob..huhu

klik=sini!

3 ulasan:

MalizaMah berkata...

wOW... tak pernah jangka pun air coke, big mac, kfc tu pun ada rahsia nya...
masalahnya simpan dlm peti besi plak tu.
dahsyat sih.

Unknown berkata...

Alieza Dayasari: Biasalah Leeza strategi perniagaan kena kuat,,kalau rahsia tu hilang,hilang lah trade mark mereka..orang boleh buat kfc kat rumah..huhu

Tanpa Nama berkata...

tp saya ade rahsia resipi kfc n mcd..hehehe..tebongkar sudah..

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink