Home » , , , , » Sembang Pasal: Awas ! Selaput Dara Palsu Buatan China Sudah Ada Dijual

Sembang Pasal: Awas ! Selaput Dara Palsu Buatan China Sudah Ada Dijual



Asalamualaikum dan salam sejahtera,kali ini nak sembang mengenai barangan tiruan daripada China.China memang terkenal dengan pasaran ekonomi mereka dan pembuatan barangan klon yang tinggi.Contohnya seperti suatu ketika dulu kita dihebohkan dengan Telur tiruan buatan China


Sekarang selaput dara buatan China, artificial virginity hymen (AVH) juga sudah ada dipasaran.AVH yang dikeluarkan oleh syarikat pengeluaran China, Gigimo, itu kononnya dijual dengan harga 30 dollar AS

Di Jakarta alat ini dijual mulai dari harga Rp 165.000 hingga Rp 700.000. Alat itu dipakai para wanita yang baru menikah untuk mengaburi suami bahwa ia masih gadis perawan dan masih dara. artificial virginity hymenAVH dikabarkan akan mengeluarkan cairan seperti darah jika pecah.

Gigimo memasarkan produknya di beberapa negara, terutama negara yang masih menganggap kegadisan dan dara adalah hal yang mutlak dimiliki perempuan sebelum menikah.


Dia menambahkan, selaput dara palsu tidak dikenal di dunia perubatan. Namun, dalam dunia perubatan memang ada teknik pembedahan untuk membaiki hymen yang robek, iaitu hymenoplasti.

Hymen adalah lapisan mukosa yang mengelilingi atau menutupi sebagian dari muara vagina. Lapisan tersebut memiliki pembuluh darah dan saraf. Akibatnya, robekan pada hymen sering kali diikuti dengan pendarahan dan rasa nyeri.

"Lubang hymen besarnya kira-kira hanya satu jari. Jadi, kalau terjadi senggama pasti robek, kecuali yang sangat elastik yang tak mudah robek dan tak akan berdarah saat ditembus penis,"

Wanita masih dihargai dan dipandang tinggi derajatnya. Lagi pula kalau operasi ini populer, berarti kejujuran tak dihargai lagi,

hymenoplasti dilakukan oleh doktor, misalnya pada mangsa pemerkosaan. Tujuan hymenoplasti adalah mengembalikan hymen pada keadaan sebelum terjadinya robekan.

Namun, perlu diingat bahwa ketebalan, bentuk, dan elastisitas hymen berbeza pada setiap wanita. "Setiap tindakan uroginekologi dimaksudkan untuk mengembalikan fungsi dan anatominya.

KLik=Sini

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink