Home » , , , , » Sembang Pasal: Ombak Rindu,Kutipan Berjuta,Tapi Penulis Dapat Ciput

Sembang Pasal: Ombak Rindu,Kutipan Berjuta,Tapi Penulis Dapat Ciput


sembang pasal filem ombak Rindu yang tengah Meletop di Panggung difahamkan Telah mengutip lebih RM5juta selama 6 hari sahaja,Namun penulis novel popular Ombak Rindu, Fauziah Ashaari, yang mendakwa menerima bayaran tidak setimpal dengan hasil kutipan filem tersebut

Menurut Penulis Nove Ombak Rindu Tersebut,beliau Hanya dibayar duit tambang dari johor ke Kuala Lumpur Sahaja oleh pihak produksi,beliau hadir di atas dasar menyokong filem yang sedang ‘meletop’ di panggung itu saja.

“Tiada apa yang tinggal. tiada sesen pun untuk saya kalau nak diikutkan bayaran yang diterima, tetapi perjanjian telah dibuat, sepatutnya pihak bertanggungjawab lebih prihatin tentang isu ini kerana apa yang diolah dari Ombak Rindu hampir kesemuanya adalah idea asal saya.

“Termasuk bait ayat yang disampaikan oleh Lisa Surihani, “Redha itu ikhlas, pasrah itu menyerah”. Itu juga merupakan ayat yang ada di novel,” kata Fauziah yang dipetik dari laman blog hiburan, Beautifulnara.com hari ini.


Walau bagaimanapun,Berikutan Perjanjian Penulis Novel Ombak rindu dengan pihak produksi
bayaran akan dilakukan sekiranya filem ombak rindu berjaya mengutip RM8juta.

Fauziah Ashaari berasa kesal,kerana Tidak mendapat pulangan yang setimpal.
Fauziah Pelulah Bersabar unuk beberapa hari lagi untuk menunggu kutipan 8juta

bagi pihak produksi,alangkah baiknya jika memberikan sedikit sumbangan penghargaan kerana hasil idea membuatkan filem ombak rindu yang sedang meletup ini,

sepatutnya, pihak produksi dan pengkarya seni perlu bekerjasama untuk memajukan industri hiburan dan seni di negara ini selain ia akan menjadi satu batu loncatan kepada penghasilan mutu kerja yang lebih agung pada masa akan datang.

AZIZULHAKIM: penat-penat fauziah ashaari duduk dalam bas datang ke Kuala Lumpur untuk menyokong,tapi dapat duit tambang sahaja.tapi fauziah pun kena lah tunggu kutipan mencecah Rm 8 juta dahulu,jangan terlalu kalut,perlu berbincang secara tertutup dengan pihak produksi.

Industri filem dah bepuluh tahun dalam negara sejak zaman P.ramlee,namun hal kecil macamni tak dapat diselesaikan

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink