Home » , , , , » Safee Sali Saran Malaysia dan Indonesia Hentikan Pertikaian

Safee Sali Saran Malaysia dan Indonesia Hentikan Pertikaian

Ini adalah apa yang dibaca oleh azizulhakim di laman web indonesia,safee sali menyarankan malaysia dan indonesia hentikan pertikaian sesama kita.

Safee Sali memanfaatkan akaun facebooknya untuk menyuarakan keamanan antara Indonesia dengan Malaysia. Penyerang handalan pasukan kebangsaan negeri jiran yang kini bermain untuk Pelita Jaya Karawang itu menyayangkan jika dua negara rumpun melayu itu masih sering bertikai.

"Dari facebook saya jelaskan pada masyarakat Malaysia, saya baik-baik saja di sini (Indonesia). Dan menurut saya tidak perlu ada pertikaian, "kata Safee ketika ditemui di Kuala Lumpur usia membela Pelita menghadapi Deltras Sidoardjo dalam laga lanjutan Liga Super Indonesia, Selasa 20 Disember 2011.

Safee yang memutuskan meninggalkan negerinya dan bergabung dengan kelab The Young Guns usai membawa Malaysia juara Piala AFF 2010, sempat menuai banyak kritikan tajam dari penyokongnya di Malaysia. "Saya jelaskan lewat facebook juga," kata pemain kelahiran Kajang Selangor, 29 Januari 1984 itu.



Menurut penyerang The Young Guns itu, media sosial facebook boleh menjadi media sosial ampuh menjalankan peranannya sebagai duta persahabatan Malaysia. "Pengikut saya sudah di atas 70 ribu," ujarnya.

Hampir setahun bermain di Indonesia, Safee merasa semakin tahu kebudayaan Indonesia. Menurutnya, antara kebudayaan Indonesia dengan negara tidak ada perbezaan jauh. "Tapi di sini, kebudayaan adat lebih kuat dari Malaysia. Di Malaysia lebih moden, "kata ayah dua puteri itu.

Keinginanya yang masih kuat untuk semakin mendalami kebudayaan Indonesia membuatnya betah berada di Indonesia. Untuk itu, ia merancang memanjangkan kontraknya di Pelita Jaya. "Kontrak saya sudah hampir setahun, saya masih mahu bermain di Pelita tetapi itu bergantung kelab," kata pemain yang bercita-cita merumput di Australia, Vietnam, atau Thailand itu.

Sumber dari Indonesia
Klik=Sini

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink