Home » , » Peminat Kereta Kawalan Jauh Mencipta Replika American Truck

Peminat Kereta Kawalan Jauh Mencipta Replika American Truck

Seorang peminat truck, Luca Bordin menghabiskan 2.000 jam membina sebuah model American truck yang dikendalikan dengan alat kawalan jauh.

Replika dari Truck Peterbilt 359, yang baiasanya mengangkut barang di jalan raya Amerika ini berukuran panjang 16 kaki (4,8 meter), tinggi 3 kaki (1 meter) dan berat 250 kilogram, bahkan memiliki sebuah trailer.

alat kawalan jauh ini memiliki kelajuan tertinggi 14 km/jam, dan mampu menderek sebuah kereta. Bahkan Bordin sendiri sering duduk di atasnya untuk berjalan-jalan.

American Truk merah tersebut memiliki sistem kawalan yang sering digunakan pada go-karts, dilengkapi stereo kuat dan LCD TV 22 inci. Detail lainnya termasuk monbor plat dengan gaya California, lapisan krom dan klakson.



replica American Truck

Bordin, yang merupakan seorang ahli komputer grafis, dari Venesia, Italia, terinspirasi oleh sebuah video internet dari model truk yang sama.

memerlukan waktu ribuan jam untuk membuatnya, namun setiap kali melihat truk itu aku mendapatkan kepuasan yang tak terlukiskan.” yang dikutip Mail Online.

Replica American Truck

“American Truck dengan ukuran aslinya akan sangat payang unuk bergerak di sekitar jalan-jalan kecil Venesia, namun model saya dapat melakukannya. Karena model kendaran listrik tak bersuara dan tidak realistik, saya menginstal speaker yang mensimulasikan semua suara truk yang asli.” tambah Bordin yang menegaskan bahwa truk yang dibangunnya ini murni sebagai hobi dan tidak berniat menjualnya.

AZIZULHAKIM: terbaik,kalau jual pun banyak untung ni,boleh tarik kereta tu,kira power la



klik sini=(1) Castrol Malaysia

2 ulasan:

eja samad berkata...

quite amazing~

Unknown berkata...

aja samad: kreatif kan?

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink