Home » , , » Pelik! ApaMaksud Logo Google Harini 8 dec 2011

Pelik! ApaMaksud Logo Google Harini 8 dec 2011

korang Perasan atau tidak,hari ini logo google lain dari hari-hari biasa,logo Google bertukar menjadi sebuah lukisan bewarna coklat,pelik dan hairan

sebenarnya

Hari ini, Kamis (8/12), Google memperingati hari lahir ke-125 pelukis ternama asal Mexico, Diego Rivera. Rivera lahir di Guanajuato pada 8 Desember 1886. Pada usia 10 tahun, lelaki ini mulai menunjukkan minatnya pada seni dan lukisan.

Rivera belajar seni di Academy of San Carlos di Mexico City, tempat gabenor State of Veracruz, Teodora A Dehesa Mendez, membiayai pengajiannya di Eropah. Sejak terinspirasi Paul Cezanne, Rivera pindah ke Eropah pada 1907 tempat ia belajar post-Impressionism.

Lukisan Rivera mulai menarik perhatian orang dan ia berjaya mengadakan eksebisi. Karya terbesar Rivera adalah 'Man at the Crossroads' atau 'Man, Controller of the Universe'.

Rivera yang seorang atheis ini melukis 'Dreams of a Sunday in the Alameda' dengan inskripsi bertuliskan 'God does not exist' namun lukisan ini tak pernah dikeluarkan.

Namun setelah sembilan tahun dan ia bersetuju menghapuskan inskripsi tersebut, lukisan itu pun dikeluarkan. Pada 1933, Rivera kembali ke Mexico.

Hampir tujuh tahun kemudian, ia kembali ke Amerika Syarikat untuk melukis 'Pan American Unity' bagi Golden Gare International Exposition di San Francisco. Diego Rivera meninggal pada 24 November 1957



4 ulasan:

MalizaMah berkata...

logo tu pun ada maknanya ea.. liza ingat suka suki jer google selalu tukar2 gambar tu...
ermmmm...
thx for the info.

Unknown berkata...

alieza dayasari: yer..time ronda2 jumpa info ni...terus kongsi

Helmet Putih berkata...

Rajin godek ilmu ... :)

IdaRaida berkata...

nice info..:) ta tahu pun b4 nie..

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink