Home » , , , , , , » Sembang Pasal : Toyota mencipta kereta konsep skrin sentuh yang boleh berubah corak (Fun-Vii)

Sembang Pasal : Toyota mencipta kereta konsep skrin sentuh yang boleh berubah corak (Fun-Vii)

Toyota memperkenalkan Fun-Vii, yang merupakan singkatan dari “Vehicle Interactive Internet”, sebuah kereta konsep dengan badannya terbuat dari panel skrin sentuh yang tidak hanya memungkinkan pemandu untuk mengubah corak pada layar, tetapi juga menghubungkan kereta ke website dealer untuk check up.

“Sebuah kereta harus menggambarkan emosi kita. Jika tidak menyenangkan, itu bukan kereta.” kata Presiden perusahaan, Akio Toyoda, ketika Toyota mempamerkan kereta yang unik itu menjelang Tokyo Motor Show, berdasarkan Mail Online.


ia boleh bertukar wajah

Namun perusahaan itu belum memiliki rancagan untuk mengeluarkan Fun-Vii untuk pasaran, tapi mereka menjelaskan bahwa kenderaan itu adalah sebagai contoh dari jenis-jenis teknologi yang dapat dimasukkan ke dalam rekabentuk kereta pada masa depan.

Selain itu, Toyota juga telah mengungkapkan dua kereta konsep bertenaga elektrik mereka.

Salah satunya adalah FT-EV III, sebuah kenderaan elektrik dengan empat tempat duduk berdasarkan Toyota iQ, yang dilengkapi dengan bateri lithium-ion, dan dapat mempunyai daya jelajah sejauh 65 batu (sekitar 100 km) dengan keadaan bateri penuh.



0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink