Home » , » budi bahasa,dah tak kempen ke

budi bahasa,dah tak kempen ke

budi bahasa budaya kita,itulah tag bagi kempen berbudi bahasa dulu,,,
tapi sekarang ni mana kempennya..tah lupus ditelan pembangunan sosial
memang patu kempen ni terus dijalankan disamping menerapkan nilai-nilai murni dan etika yang baik dalam kalangan rakyat..
siapa yang petut berbudi bahasa,bukan golongan muda sahaja malah seluruh umat perlu berbudi dan berbahasa agar hidup bermasyarakat kita lebih berharmoni..
untuk pengetahuan,untuk mencapai sesuatu tahap kemajuan,perlulah diterapkan dengan nilai-nilai murni agar berada didalam prinsip ketamadunan..

Sebagai rakyat Malaysia kita perlu ada kesedaran mengenai asal usul dan acuan kita sendiri yang boleh dilabelkan sebagai "Orang Timur". Orang Timur bukan hanya dikenali dengan penilaian rupa bentuk fizikal sahaja. Akan tetapi kita mewarisi satu khazanah paling berharga yang yang menjadikan kita sebagai masyarakat Timur yang berwibawa.

jangan ikut sangat budaya barat dan korea tu tau..tak de pekkdahnya...


Tegak rumah kerana sendi,
Runtuh sendi rumah binasa,
Sendi bangsa ialah budi,
Runtuh budi, runtuhlah bangsa.

1 ulasan:

Mag berkata...

budi bahasa tu penting... tapi.. melayu.... nyway entry anda cool.. suka dan datang la jemput join GA dari saya.. sila click sini.. 2nd Give Away dari Magrib

atau pown, copy dan paste link ini..
http://magribmenjelma.blogspot.com/2011/03/2nd-give-away-dari-magrib-ga-datang.html

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink